Kontakt
    The clean solution
    Ikona Hôtellerie

    Grand Hyatt Singapur

    Troškovi nestaju, nastaje nov prostor, a higijena se poboljšala

    Grand Hyatt Singapur

    Tako se ovde godišnje uštedi oko 55.000 džakova za smeće

    U Grand Hyatt hotelu u Singapuru, šef kuhinje Lucas Glanville i njegov tim prerađuju velike količine otpadaka hrane u baštensko đubrivo.

    U radni proces hotela integrisan je novi sistem za reciklažu ostataka hrane. Sada šefovi kuhinja i osoblje hotela svaki dan recikliraju 1000 kg ostataka hrane preostale od pripreme obroka ili iz praonica posuđa, pa ih umesto u obične kante za smeće ubacuju u vakuumske stanice sistema za reciklažu ostataka hrane. Tako se ovde godišnje uštedi oko 55.000 džakova za smeće.

    Stanice za ubacivanje mogu da usišu ostatke hrane, uključujući riblju kožu, mast i kosti od mesa, koji se zatim prerađuju u centralnoj MEIKO-voj jedinici za usitnjavanje i uklanjanje vode WasteStar. Ti otpaci se melju u njoj tako da nastane kaša, čiji se sadržaj vode zatim smanjuje za 50 %.

    Nakon izlaska iz MEIKO-vog sistema WasteStar, težina kaše od ostataka hrane nastavlja da se smanjuje, pa se ona uz pomoć tzv. „brzog termofilnog postupka trunjenja” za manje od 24 časa pretvara u nepatogeno organsko đubrivo.

    Čitav proces efikasno pretvara 1000 kg otpada od ostataka hrane u 250 kg organskog đubriva koje se zatim upotrebljava za prostrane zelene površine hotela, ali i baštu sa začinskim biljkama na krovu zgrade. Ono što preostane prodaje se lokalnim baštenskim centrima.


    Grand Hyatt Singapur je za instalaciju i implementaciju sistema za reciklažu ostataka hrane dobio 250.000 USD iz sredstava fonda 3R (Reduce, Reuse & Recycle – smanji, iskoristi ponovo i recikliraj). Fond 3R je sistem kofinansiranja koji potiče organizacije da smanje količinu otpada i sprovode projekte reciklaže.

    „Deponije se godišnje rasterete za 400 tona otpada od ostataka hrane”

    Šef kuhinje Lucas Glanville: „Deponije se godišnje rasterete za 400 tona otpada od ostataka hrane. Smatram da bi tako trebalo da rade svi hoteli i šefovi kuhinja.

    Sa novim sistemom otpaci od ostataka hrane više ne moraju da se nose kroz hotel.

    Time se znatno povećava stepen higijene, jer je potrebno manje kanti za smeće, a pre svega manje velikih kontejnera na točkovima pa time dolazi do odgovarajuće manje oštećenja u funkcionalnom traktu.

    Sistem je u velikoj meri povećao produktivnost našeg osoblja, jer nam više ne treba toliko vremena za dezinfekciju kontejnera.

    Zahvaljujući MEIKO-vom WasteStaru sada je mnogo toga moguće:

    ušteda troškova rada, novi fizički prostor, velika ušteda zbog količine

    i manji broj kamiona na ulicama zbog nas.

    Grand Hyatt Singapur samo je jedan od mnogobrojnih hotela, a problem sa otpadom od ostataka hrane u gastronomiji je ogroman. Niko ne priča rado o poslovnim procesima u svom funkcionalnom traktu, no svi mi snosimo odgovornost za životnu sredinu. Ne pada nam teško da se odlučimo za tehnologije koje idu u prilog životnoj sredini.

    MEIKO-ve mašine za pranje posuđa koristimo u velikom stilu, a sa njegovim proizvodima i servisom smo već godinama vrlo zadovoljni. Trošimo manje vode, energije i hemikalija. To je za nas veliki uspeh.

    Pri izboru sistema za reciklažu ostataka hrane, MEIKO je uzeo u obzir sve naše želje i bio je neverovatno susretljiv; više stvarno nismo mogli da očekujemo. MEIKO se orijentisao prema našem budžetu pa smo sebi mogli da priuštimo ovaj sistem.